Categories

15.-29. APRIL 2023

DORTE HAUSHILD AAGAARD

– Malerier

Det store rum i malerierne skal give beskueren plads til at danne sin egen historie.

Dorte Hauschildt Aagaard har tegnet og malet “så længe hun kan huske” og når hun ser tilbage, har det altid været det figurative og glæden ved at male mennesker, der har inspireret hendes kunst – og denne vedholdenhed har både teknisk og kunstnerisk placeret hende på den interessante, mest inspirerende “øverste hylde”.

Dorte Hauschildt kan finde på at kommentere det store rum i sine malerier med en bemærkning om, at rummet skal give beskueren plads til at danne sin egen historie.

For nogle kan rummet virke kedeligt, men for mig giver det ro … Og plads. – Når personer står i vand, er det ikke ensbetydende med “fare”. Det er bare et element til at understøtte en fortælling eller til se tingene fra et andet perspektiv.

Dorte Haushild Aagaard

Inspirationen udspringer af gamle, sort/hvide fotografier fra 50- og 60-erne. Motiverne tages ud af kontekst og skaber grundlag for nye historier. – “Fortællingen med afsæt i en svunden tid bidrager til en ny forståelse af nutiden.”

Helleruplund Kunstforening byder alle hjerteligt velkommen til ferniseringen med et poetisk åbningsarrangement lørdag 15. april kl. 14-16 og til kunstner-salon med artist talk på udstillingens sidste dag lørdag 29. april kl. 14-16, hvor der serveres varm chokolade ligesom på Guldalderen

Helleruplund Kunstforening

Sehestedsvej 1