UDSTILLING

4.-25. MARTS 2023

MARCK FINK

– Malerier

Kunstneren Ole Aakjær kalder Marks billeder “sprudlende, nærmest til det dumdristige” og kunstneren “vild, blodig og livsomfavnende” og dog en, der spreder “ro og tryghed” med værkernes budskaber.

Udstillingen åbnes i Helleruplund Sognegård lørdag 4. marts (se nærmere info nederst på siden).

Marck Fink (f.1977), er uddannet både i Barcelona og i København. Han har været forbi grafisk design inden han fandt sit eget udtryk i maleriet.

Det er i den nære verden, Marck finder sine motiver, i grafiske fragmenter, i rytmiske strukturer, i publikationer, på internettet eller i et snapshot, der har skulle fastholde ham på et tegn, et symbol eller en tilfældighed, der binder fortid og nutid sammen og inspirerer til nye fortællinger.

I en verden af dragende motiver, grafiske fragmenter og rytmiske strukturer finder Marck Fink sine motiver og skaber værker, der er
sprudlende, nærmest til det dumdristige.

Marck Fink er blevet karakteriseret som en “vild, blodig og livsomfavnende” kunstner, men samtidigt også en kunstner, der skaber den “ro og tryghed” i værkerne, der kan inspirere den enkelte til at deltage i hans livsfortælling.

Marck Finks billeder binder på forunderlig måde fortid og nutid, det nødvendige og det tilfældige sammen til en helhed af nærvær og farverig inspiration.

Helleruplund Kunstforening byder alle hjerteligt velkommen til ferniseringen med et poetisk åbningsarrangement:

lørdag 4. marts kl. 14-16

og på udstillingens sidste dag til kunstner-salon hvor der serveres varm chokolade ligesom på Guldalderen:

lørdag 25. marts kl. 14-16

Helleruplund Kunstforening